tirsdag 4. oktober 2011

Bilde analyse

Jeg har fått i oppgave i å analysere et oppsiktsvekkende bilde i mediene. Da har jeg valgt dette bildet fra dagbladet. Dette bildet er fra Mogadishu etter et bombeangrep.
ENORME SKADER: Slik ser det ut utenfor regjeringsbygget som ble rammet av et bombeangrep i dag. Foto: MOHAMED SHEIKH NOR/AP
-Min 65 drept i angrep i Mogadishu.
På dette bildet ser jeg øddelegelse etter bombeangrepet i Mogadishu. Jeg ser også  røyk og væpnede soldater. Målet skal ha vært et regjeringsbygg.

Jeg får mange forskjellige tanker når jeg ser dette bildet. Mogadishu ligger i Somalia som er verdens farligste land å bo i. Det kan være mange grunder hvorfor dette angrepet skjede. Den skjente terror gruppen Al-Shabab herjer landet rundt for å øddelege og skafe seg makt. Somalia er et veldig ustabilt land med mye uro frafør og det skjer lignende situasjoner eller mye annet av dette i Somalia. Så jeg tenker blant annet på hvor mye landet Somalia må gjennomgå. Og gjør sikkerhets organisasjonene AU og FN nok? Eller må de gjøre enda mer for å prøve å stoppe dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar